Konkurs Recytatorski

Twoje IP:3.16.66.206
Zakończenie roku szkolnego – podsumowanie PDF Drukuj Email
Środa, 19 Czerwiec 2019

Koniec roku szkolnego to dla uczniów jeden z najbardziej wyczekiwanych dni. W roku 2019 wakacje rozpoczęły się 19 czerwca w momencie odebrania świadectw. Niektórzy uczniowie i ich rodzice będą szczególnie zadowoleni. Prezentujemy tych, którzy wyróżnili się pracowitością i osiągnęli wysokie wyniki w nauce. Gratulacje!.

Wyrazy uznania kierujemy także do wszystkich, którzy rozwijali swoje zainteresowania, uczestniczyli w konkursach, reprezentowali szkołę, pracowali na rzecz naszej szkolnej społeczności.

Więcej…

Podziękowanie za zimową akcję PDF Drukuj Email

Rowerem po okolicy PDF Drukuj Email

W dniu 17 czerwca  13 uczniów naszej szkoły  brało udział w rajdzie rowerowym, celem którego było poznanie  terenów powiatu krasnostawskiego oraz popularyzacja turystyki rowerowej.   Trasa wycieczki wiodła przez Wincentów, Krupe, Stójło, Kozieniec, Siennicę Różaną, Lubańki, Siennicę Nadolną. Łącznie uczestnicy  pokonali 42 km, wszyscy wrócili zmęczeni, ale bardzo zadowoleni.

Opiekę nad  rowerzystami  sprawowali: Aleksandra Góreczna, Krzysztof Darmochwał i Dariusz Dubaj.

Nagrodzony Przemek Szadura PDF Drukuj Email
Środa, 19 Czerwiec 2019

Pierwszą nagrodę w IX Ogólnopolskim Konkursie Plastycznym dla dzieci „Bezpiecznie na wsi” otrzymał nasz uczeń klasy III Przemysław Szadura. Przemek został nagrodzony w kategorii wiekowej klas 0-III.

Gratulacje.

Z wizytą u policjantów i strażaków PDF Drukuj Email
Piątek, 14 Czerwiec 2019

11 czerwca najstarsi uczniowie naszej szkoły udali się do Komendy Powiatowej Policji i Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Krasnymstawie.

Celem wycieczki było spotkanie z funkcjonariuszami tych jednostek, poznanie i zrozumienie specyfiki ich pracy, obejrzenie sprzętu, jakim policja i straż dysponuje na co dzień.

W formie pogadanki uczniowie zapoznali się z zadaniami realizowanymi przez policję i straż pożarną, sposobami alarmowania oraz zachowania się w przypadku zagrożenia.

Młodzież miała możliwość zwiedzenia budynków krasnostawskiej Policji i Straży Pożarnej, obejrzenia stanowisk dowodzenia. Dziękujemy za profesjonalne przeprowadzenie spotkań.

Może któryś z uczniów zdecyduje się w przyszłości na podjęcie pracy w zawodzie strażaka lub policjanta.

Szkolny Dzień bez Przemocy 2019 PDF Drukuj Email
Poniedziałek, 10 Czerwiec 2019

6 czerwca w naszej szkole odbył się Szkolny Dzień bez Przemocy, a uczniom zaproponowano wysłuchanie pogadanek o bezpieczeństwie oraz udział w pokazie talentów.

Zbliżające się wakacje to najlepsza okazja, by przypomnieć zasady bezpiecznego spędzania wolnego czasu. Odwiedzili nas goście, którzy radzili, przestrzegali, apelowali. Prelekcje z uczniami prowadzili ratownicy WOPR Grzegorz Zupan i Andrzej Klaudel, Anna Wójtowicz - pracownik Sanepidu, przedstawiciel Nadleśnictwa Krasnystaw Zbigniew Szkołut oraz aspirant sztabowy Anna Podgórska z Komendy Powiatowej Policji. Po cennych wskazówkach i radach dotyczących bezpiecznego zachowania się w różnych sytuacjach psycholog Justyna Godula poprowadziła szkolny „Pokaz talentów” realizowany w ramach kampanii „Zachowaj Trzeźwy Umysł” pod hasłem „Chce mi się chcieć”. W pokazie uczestniczyło aż 40 uczniów z różnych klas. Każdy uczestnik mógł przedstawić przed całą szkolną społecznością swój wyjątkowy talent. Podczas występów mogliśmy podziwiać talenty: piosenkarskie, taneczne, gry na instrumentach muzycznych, poetyckie, recytatorskie i gimnastyczne. Nasi uczniowie są bardzo utalentowani.

Wycieczka do stolicy Małopolski i Wieliczki PDF Drukuj Email
Niedziela, 09 Czerwiec 2019

W dniach 4-5 czerwca 2019 r. uczniowie klas Va, VI, VIII i III gimnazjum uczestniczyli w dwudniowej wycieczce do Krakowa i Wieliczki.

Kraków przywitał nas piękną pogodą. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od wizyty w Smoczej Jamie, skąd spacerkiem przeszliśmy na Rynek, gdzie podziwialiśmy Sukiennice i Kościół Mariacki. Następnie udaliśmy się drogą Królewską na Wawel, gdzie zwiedziliśmy Katedrę, miejsce koronacji królewskich, a także Wieżę Zygmuntowską. Męczącą drogę po kilkudziesięciu wąskich schodach wynagrodził cudowny, rozległy widok na cały Kraków. Największą atrakcją był dla nas jednak Dzwon Zygmunta. Po męczącym dniu udaliśmy się na nocleg do „Domu Pielgrzyma” mieszczącego się na terenie Sanktuarium pasyjno-maryjnego w Kalwarii Zebrzydowskiej, które mieliśmy przyjemność zwiedzać następnego dnia. Kolejnym punktem naszej wycieczki była wizyta w Kopalni Soli w Wieliczce. Przeszliśmy trasę długości 2,5 km, idąc krętymi korytarzami oraz pokonaliśmy 800 schodów, aby znaleźć się na głębokości 135 metrów pod ziemią. Zobaczyliśmy wykute w soli piękne komory, niesamowite podziemne jeziora i unikalne solne rzeźby, a także maszyny i narzędzia górnicze. Pani przewodnik opowiedziała nam legendę o księżnej Kindze, która przyniosła bogactwo soli na polską ziemię, a w połowie szlaku ujrzeliśmy dedykowaną św. Kindze cudowną kaplicę i zdobiące ją jedyne w swoim rodzaju solne dzieła sztuki. Pełni emocji i wrażeń wyjechaliśmy windą na powierzchnię i po obowiązkowym zakupie pamiątek, zadowoleni wróciliśmy do domów. Wycieczka z pewnością na długo pozostanie w pamięci wszystkich.