Konkurs Recytatorski

W przepięknym Kazimierzu Dolnym i urokliwym Janowcu PDF Drukuj Email
Aktualności - Aktualności
Niedziela, 26 Maj 2019

20 maja br. uczniowie klas IIa i III wraz z wychowawczyniami Urszulą Podgórną-Miszczak i Elżbietą Mazurek pojechali na wycieczkę do uroczego Kazimierza Dolnego oraz Janowca.

Zwiedzanie naszego regionu rozpoczęliśmy od spaceru przepięknym, wręcz bajkowym wąwozem lessowym Korzeniowy Dół. Wędrując jego dnem podziwialiśmy skalne pionowe ściany i odsłonięte, przypominające żywe rzeźby, korzenie starych drzew i krzewów. Na swojej drodze spotkaliśmy nawet padalca – jaszczurkę beznogą, której mogliśmy się uważnie przyjrzeć.

Po przejściu do miasteczka w pierwszej kolejności zwiedziliśmy pochodzące z XIII wieku ruiny Zamku, następnie Basztę oraz Górę Trzech Krzyży. Nagrodą za wspinaczkę były przepiękne widoki malowniczego Kazimierza, okolicznych wzgórz i wąwozów oraz wijącej się pośród nich Wisły.

Następnie zwiedziliśmy kościół farny św. Jana Chrzciciela, który posiada jedne z najstarszych w Polsce zachowanych organów w oprawie modrzewiowej. Na Rynku Głównym zachwycaliśmy się renesansowymi kamieniczkami oraz zakupiliśmy pamiątki.

Kolejnym punktem programu był godzinny rejs statkiem. Płynęliśmy w górę Wisły obok Kamieniołomów, zamku w Janowcu, Góry Albrechtówki do Mięćmierza i z powrotem. Dużo radości sprawiały towarzyszące nam przez cały czas mewy śmieszki. Obserwowaliśmy również dzikie kaczki baraszkujące w wodzie. Po rejsie zjedliśmy smaczny obiad i udaliśmy się w drogę do Janowca. Na miejscu zwiedzaliśmy dwór szlachecki, poznaliśmy codzienne życie jego mieszkańców - szlachty oraz ruiny zamku. Od przewodnika dowiedzieliśmy się o historii zamku, jak w dawnych czasach żyło się w nim i co stanowiło o jego obronnej funkcji.

Wycieczka była bardzo udana, a wspomnienia z niej na długo pozostaną w naszej pamięci. Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć.